Az autó leírása

Hogyan került hozzánk:

Feleségemmel 2005 elején elkezdtünk új autót keresni, mert a korábbi kis Twingonkat kinőttük, rendes méretű autót akartunk, ami később családi autónak is megfelel. A családban már korábban is több Renault szolgált hálásan, így a Scénic-ek kerültek hamar képbe. Erre az autóra 2005. májusában  Budapesten találtunk rá. Egy idős bácsi volt az első gazdája, akinek dugattyú gyártó üzeme volt. Az autó már pár hónapja garázsban állt, mert már megvette az akkori új, kacsa seggű, szintén automataváltós Scénic-et. (képgalériában a bácsi és az új autója is szerepel) Az autó akkor 4 éves volt és 52000 km volt benne. Felszereltsége akkori szinten fullos volt, ma sem nevezném fapadosnak. Az RXT felszereltség volt akkor a csúcs, erre még plusz rendelhető extraként a bácsi a dupla tetőablakot, a könyöklőt és az automata váltót rendelte meg. Vonóhorgot is tetetett fel, levehető, Westfalia típust. Megalkudtunk, 2.150.000,- Ft-ért vettük meg az autót.

Az autóról:

Azóta is nálunk szolgál az autó. Hűséges társként 9 éve hozza-viszi a 4 tagúra bővült családunkat. Mindvégig garázsban tartottuk. Most már közel 180ezer km van benne. A 100ezret 2008.01.16-án lépte át. Miután hozzánk került vettünk rá egy gyári tetőcsomagtartót és kicseréltem a narancssárga oldalindexeket fehérre. A hátsó fehér lámpákat ajándékba kaptam testvéremtől. Szerintem jól áll neki. Az autót egy ideje feleségem vezeti, nagyon szereti, magasan ül az ember benne, könnyen vezethető, kényelmes és tágas autó. A hátsó ülésre a gyerekülések könnyen bepattinthatóak az ISOFIX rögzítésnek hála. Csomagtere tágas, a hátsó variálható ülések révén szabadon alakítható a mérete, a hátsó ülések egyenként tologathatóak, lehajthatóak, kivehetőek. Lehet 5, 4, 3 vagy két személyes furgon is. A tetőablakok tavasszal és ősszel beengedik a nap fényét. Nyáron lezárhatóak merev napvédővel. Egyébként lehet őket felbillenteni, vagy teljesen hátra tolni. A váltó előtti boksz hűthető a klíma levegőjével. Az autó tárolórekeszekkel rendesen el van látva, mindenhol talál az ember zugokat, minden cucc elrejthető benne. Elöl nyolc rekesz, hátul 5 rekesz, a csomagtartóban 4 rekesz van a mindenféle holminak.

A nálunk töltött idő alatt mindig megkapta a törődést, olajcseréket, kötelező karbantartásokat. A kopó alkatrészeket mindig időben cseréltük.

Szervízelés:

Legutóbb 2014.06.03-án járt szerelőnél, a bal és jobb oldali alsó trapéz gömbfejeket cserélték és a futómű is be lett állítva. Ekkor a fékeket és a lengéscsillapítókat is megnézték. Fékek hibátlanok, lengéscsillapítók is megfelelnének ha most kellene műszakiztatni. Műszaki egyébként még 2015 február végéig van rajta.

A féktárcsákat és betéteket fél éve cseréltük elől-hátul, a hátsó mindjárt csapágycserével is együtt járt (egybe van építve), képeket készítettem róla, a galériában megtekinthetőek.

Vezérlés és vízpumpa csere 2011.10 hóban volt, 150ezer km-nél.

Olajcsere és légszűrőcsere 169ezer km-nél volt utoljára.

Akkumulátora 3 éves.

Az utóhoz jár egy tartalék gyújtótrafó, ebből minden hengeren van egy, az eredetiek hamar elszálltak, most már minden hengeren jó minőségű van, ezekkel már évek óta nincsen probléma.

2012 elején cserélve lett a flexibilis cső a kipufogó és a leömlő közt.

Nemrégiben lett cserélve az alsó motortartó bak, a generátorszíj és -tárcsa.

Az önindító 2011.10 hóban lett generálozva.

Gumik:

Most nyári gumik vannak az autón. Elől párezer km-t futott Toyo gumik vannak hátul General márkájúak, még ezt a szezont lefutják. Téli gumik lemezfelnin vannak, 2 db szinte zsír új Hankook és két darab (ha jól emlékszem) Michelin. Pótkereke még sosem volt használva.

Hibák:

Az autó 13 éves, korához képest jó állapotban van. Drámai problémája nincsen.

Az első szélvédő elrepedt, köv. műszaki előtt cserélni kell.

A hátsó csomagtér ajtó és lökhárító más színű, mert egy korábbi sérülés miatt ezeket az elemeket cserélni kellett. (lásd lejjebb) A csere darabok nem lettek festve, azok egy szintén kék, de nem metál autóról származnak, nem lettek az autó színére festve, mert nem feltűnő a különbség.

Kisebb hibák vannak a fényezésen illetve a felniken is.

Sérülések:

Az autó komolyabb, fő tartókat érő sérülés nem érte.

Az ominózus, 2006-os, vihar által elfújt Bp.-i aug. 20-i tűzijátékon mi is ott voltunk. Az autó a belvárosban parkolt. Mi megúsztuk, de az autó a pótféklámpája felett és a jobb hátsó ajtó felett cseréphullás áldozata lett. Kisebb horpadások keletkeztek rajta, ezek akkor ki lettek javítva és kapott új pótféklámpát. (fotók a galériában).

2012 februárjában hirtelen jött havazáskor belecsúsztak az autó hátuljába. A csomagtér ajtót és a lökhárítót ki kellett cserélni. az alvázon csak egy jelentéktelen benyomódás keletkezett a pótkerék dobnál. (fotók a galériában) Sajnos nem kaptam olyan csomagtér ajtót aminek az üvege külön nyitható (eredetileg ilyen volt) így fájó szívvel, de egy fix üveges csomagtér ajtó került fel az autóra. (fotó a galériában)

Pár dolog ami még eszembe jut felsorolásszerűen:

Mi nem dohányzunk, az autóban így sosem füstölgött cigi.

1,6-os benzinmotor. Pont jó. Az 1,4-es kevés hozzá, a 2,0-ásnak óriási az étvágya. A dízel motorok meg csak az örök problémák forrásai a drága alkatrészek miatt (turbó, adagoló, befecskendezők, szűrők). Automata váltóval az átlag fogyasztása 8.8 l. Városban kicsit több, országúton kevesebb.

Az autó nem bontószökevény, nem beszámított kocsi, tulajdonos-gazda kínálja eladásra.

A kormányon lévő huzat 6 éves korában került rá, mikor a tenyeremen vezetés után megjelentek apró pici bőrdarabkák a kormányról. Nem azért van rajta, mert rommá lenne kopva.

Az autóban tényleg ennyi km van, ezt bizonyítják a galériában lévő km óra képek amiket az évek során készítettem.

Futóműbeállításkor volt szerencsém az autó alá benézni, fotóztam is párat. Felületi rozsda több helyen is látható, de az autó sehol sem korrodál.

Az első sárvédők műanyagból készültek, rugalmasak.

Klíma kiválóan működik.

Az előző autómból származó mélynyomó és erősítő már nincsen benne az autóban. A gyári papírmembrános hangszórók viszont ki lettek cserélve jó minőségő hangszórókra. Az első ajtóban a gyári 10 cm-esek helyett 13 cm-es 3 utas hangszórók kerültek be.

Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok. Várom hívását!